Returnering
Returnering
Hvor lang tid har jeg til at returnere?
Vi tilbyder normalt 30 dages retur/bytteret fra den dag, hvor du modtager varerne. Vil du gerne have bestilt en gave i god tid, er du velkommen til at skrive i kommentarfeltet på ordren, når du bestiller, hvilken dato gaven skal gives. Så får du 30 dages retur/bytteret gældende fra den dato.
Du afholder selv de omkostninger, som er forbundet med at returnere, men vi tilbyder en forudbetalt GLS returlabel, som du kan bestille på vores returportal. Pris for returfragten er 49 kr. som modregnes returvarerne. Pakken er dermed forsikret og sporbar.
Hvis du har købt flerer varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selv om de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får de oprindelige fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Når du har bestilt returlabel på vores returportal, så modtager du den på e-mail. Alt du så skal gøre er at printe returlabel, pakke varen forsvarligt ind og indlevere den i en GLS pakkeshop.
Jeg vil gerne returnere en vare:
1. Bestil en forudbetalt GLS returfragt. Pris 49 kr. som modregnes returvarerne. Her er link til vores returportal -> https://return.shipmondo.com/legehimlen
2. Print og udfyld returformularen. (Bestiller du vores forudbetalte returlabel, så udfylder du blot returformularen derinde)
3. Pak varerne forsvarligt ind, inden du sender dem retur.
4. Send varerne retur til Legehimlen.dk, Villemoesvej 2, 7560 Hjerm, mrk. Returvarer
Vælger du at returnere på anden måde end ved at benytte dig af vores GLS returfragt, så anbefaler vi, at du sender som forsikret og sporbar pakke og gemmer kvitteringen. Det er vigtigt, at pakken sendes til vores adresse, da vi IKKE henter pakker leveret til en pakkeboks eller pakkeshops.
Emballage
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at modtage alle pengene retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage. Det er vigtigt, at du IKKE sætter returlabel direkte på originalemballagen. Forestil dig en æske med legetøj påsat label, den vil man nok ikke blive så glad for.
Jeg vil gerne bytte noget, som jeg selv har købt. Hvordan gør jeg det?
Ønsker du at bytte en vare til en anden vare, bedes du lave en ny ordre på shoppen. Herefter returnerer du, vedlægger retursedlen og henviser til ordrenummeret på din nye ordre. Har du benyttet dig af vores forudbetalte GLS returfragt, er returfragten gratis og du modregnes ikke 49 kr. Beløbet for returvarerne refunderes til det kort, som er anvendt ved købet., hurtigst muligt og senest 10 hverdage efter modtagelsen.
Jeg har fået en gave som jeg gerne vil bytte. Hvordan gør jeg det?
Hvis du ønsker at bytte en eller flere varer, som du har fået i gave, bedes du genbestille på webshoppen. Herefter returnerer du og henviser til ordrenummeret/fakturanummeret for din genbestillingsordre på returformularen, som skal vedlægges returvarerne. Har du benyttet dig af vores forudbetalte GLS returfragt er returfragten gratis og du modregnes ikke 49 kr. Beløbet for returvarerne refunderes til det betalingskort, som blev anvendt ved købet. Du skal derfor kontakte gavegiver for at få pengene retur for returvarerne. Vi har desværre ikke mulighed for at overføre pengene til andet kontonummer.
Jeg har fået en gave som jeg vil returnere og jeg ønsker ikke at bytte. Hvad gør jeg?
Ønsker du blot at returnere en gave, så skal du udfylde vores returformular. Har du ikke et ordrenummer fra gavegiver, så oplyser du os navnet og evt. telefonnummer på den person, som har købt gaven. Så kan vi finde ordren i vores system.
Pengene for returvaren kan enten refunderes til købers betalingskort eller du kan få et tilgodebevis på købsbeløbet. Ønsker du pengene retur skal du kontakte gavegiver. Pengene vil blive refunderet til det anvendte betalingskort ved købet. Vi kan desværre ikke overføre pengene til andet kontonummer.
Har du benyttet dig af vores forudbetalte GLS returfragt modregnes de 49 kr. det beløb, som du skal have tilbagebetalt for returvarerne.
Retur på lager i Hjerm?
Du kan returnere en vare på vores lager i Hjerm. Husk at medbringe den udfyldte returformular. Vi har ikke mulighed for at bytte en vare eller lave kontante tilbagebetalinger på vores lager. Returneringen vil blive behandlet på samme måde som andre returpakker.
Efter aftale vil der måske være mulighed for at kunne kigge sig omkring og lave en ny online bestilling samt få varerne med det samme.
I meget travle perioder i forbindelse med Black Friday og julehandlen kan man ikke forvente, at det vil være muligt. Så må du meget gerne lave en ny bestilling og afhente ordren, når den er plukket på vores lager.
Vores lager har åbent efter aftale. Henvend dig på sms til Tanja på 21431327.
Lageret har som udgangspunkt bemanding mandag-fredag kl. 9-13, men der kan være undtagelser, så for at undgå, at du kører forgæves, så aftal nærmere med Tanja. Der vil I også kunne aftale, hvis returpakken skal stilles et bestemt sted.
Uafhentede pakker
Du kan ikke fortryde/returnere en pakke ved blot at nægte modtagelse af din pakke uden samtidig at give os tydelig besked om dette på e-mail. Ved returnering af uafhentede pakker tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er kr. 49. Returfragten debiteres uanset ordrens størrelse og antal varer. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet, som er blevet anvendt ved købet. Ved køb af gaveindpakning ophører fortrydelsesretten når tjenesteydelsen er fuldt udført og pengene refunderes derfor ikke for gaveindpakning.
Er en pakke, uden at det skyldes Legehimlens egne forhold, kommet retur f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og du fortsat ønsker varen leveret, er Legehimlen berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse (minimum 39 kr.)