Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

 

 

Generelle oplysninger

 

Legehimlen.dk

 

AT Tømrer & Snedker ApS CVR: 30612442

Villemoesvej 2

 

7560 Hjerm. info@legehimlen.dk

+45 21431327

 

 

 

Betaling

 

Du kan betale med betalingskort – dankort, visa, mastercard eller mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

 

 

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

 

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

 

 

Fragt

 

Vi leverer med GLS til pakkeshop (39 kroner ved køb op til 500 kroner eller 20 kroner ved køb imellem 501-999 kroner) fragtfrit over 999 kroner, GLS erhvervslevering (39 kroner) fragtfrit over 999 kroner og GLS privatlevering (49 kroner). Du kan også få leveret af PostNord til pakkeshop (49 kroner).

 

Du kan gratis afhente dine varer på vores lager: Villemoesvej 2 - 7560 Hjerm. Ved afhentning af varer i Legehimlen.dk's butik, vil der blive fremsendt e-mail eller sms, når varen er klar til afhentning.

 

Bestillinger modtaget i hverdagene vil blive leveret indenfor 1-3 hverdage.

 

 

 

Fortrydelsesret

 

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@legehimlen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du ikke afhenter din pakke fra en pakkeshop, og den bliver sendt retur, vil udgiften hertil modregnes købsværdien. Dette udgør oftest 39 kroner.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan købe en returfragt her.

 

Varens stand, når du sender den retur

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

 

Legehimlen.dk Villemoesvej 2

7560 Hjerm.

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Legehimlen.dk anbefaler, at varen returneres via Post Nord eller GLS og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Legehimlen.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

 

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

 

Samme gode forhold som hvis du var forbruger.

 

Reklamationsret

 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at kontakte os på info@legehimlen.dk eller telefonisk på 21 43 13 27.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelsen.

 

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

 

Legehimlen.dk Villemoesvej 2

7560 Hjerm.

 

 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt en kopi af din ordrebekræftelse/faktura.

 

Persondatapolitik

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Legehimlen.dk v/ AT Tømrer & Snedker ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige på legehimlen.dk er webshop ansvarlige Tanja Moselund Bloch Hansen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@legehimlen.dk

 

Klageadgang

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@legehimlen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2

8800 Viborg Forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - h ttp://ec.europa.eu/odr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.02.2020

 

FORTRYDELSESFORMULAR

 

 

RETURSEDDEL Legehimlen.dk

 

Nem returnering via vores returportal https://retur.pakkelabels.dk/legehimlen , hvor du kan købe en returlabel til 49 kr. til din pakke og så sendes den automatisk til din e-mail. Ved reklamationer bedes du kontakte os på info@legehimlen.dk inden du evt. sender en vare retur, da vi så vil sende en returlabel til dig såfremt reklamationen er berettiget.

 

Udfyld retursedlen og vedlæg den i pakken, som skal returneres.

 

Webshop ordrenr. / faktura nr.:                                          

Dit navn:                                                                        

Dit telefonnummer:                                                      

Din e-mail:                                                                                           

 

Jeg ønsker pengene retur på kreditkort (x)         

Jeg ønsker pengene retur til følgende konto (x) : Reg nr.:                     Konto nr.:                      

Jeg ønsker et gavekort (x)         

 

Varenr. / Varenavn

Antal

Returkode

Returkoder:

 

 

 

1. Svarer ikke til forventninger

 

 

 

2. Defekt/fejl på vare

 

 

 

3. Andet (benyt kommentarfeltet)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentar:

 

 
  

 

 

 

 

Når vi har modtaget din returpakke, så behandler vi retursagen hurtigst muligt. Normalt behandler vi retursager fredag i hver uge.

Såfremt at din ordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere dit køb.